1. Cover
2. Werken aan geluk
3. Kernwaarden
4. Strategie
5. IBN in vogelvlucht
6. Onze huisstijl
7. Iedereen doet mee is het nieuwe normaal
8. Sociaal ondernemen kan op vele manieren
9. Onze werkwijze
10. Werken bij IBN
11. Afspraken binnen IBN
12. Bijzondere relatie IBN en de gemeenten
13. Samenwerkingen gericht op werkgelegenheid
14. Onze organisatie
15. Meer informatie

Strategie

Onze strategie richt zich erop dat IBN in 2030 dé partner in de regio is voor het toeleiden naar en het bieden van passend werk. Samen zorgen we voor een inclusieve regio waarin iedereen meedoet. Zeg je in 2030 ‘werk’, dan denk je natuurlijk aan IBN! Een flinke ambitie waaraan we gezamenlijk gaan werken. Dat doen we aan de hand van drie strategische pijlers:

1. Versterken van instroom

2. Expert in ontwikkeling

3. Passend werk voor iedereen

Tijdens een speciale bijeenkomst voor alle staf-, kader- en eerste medewerkers in november 2022 is de strategie nader toegelicht door Maarten Gielen, algemeen directeur. Bekijk de samenvatting in onderstaande film.

Onze gele trui

Geïnspireerd door Jumbo Visma (lees het boek Het Plan maar eens) gaat ook IBN voor de Gele Trui. Vanuit de strategie is als concreet doel bepaald dat we voor 2030 3.000 extra mensen aan werk geholpen hebben.  Onze gele trui is dus de concretisering van onze strategie. In 2030 willen we een aantal ambitieuze doelen behaald hebben: zo willen we de onbetwiste partner voor onze 6 gemeenten zijn in de uitvoering van de Participatiewet, willen we aantoonbaar expert in mensontwikkeling zijn en willen we een 8,5 halen voor werkgeluk bij onze medewerkers en op tevredenheid bij kandidaten in het talentenprogramma. Bekijk het overzicht hieronder voor de 7 punten die bij onze gele trui horen.