Strategische pijlers
Vanuit de pijler ‘versterken van instroom’ richten we ons op het intensiveren van de samenwerking met de gemeenten en ook met andere toeleiders zoals UWV, onderwijs en zorgverzekeraars. Ook een gerichte aanpak richting jongeren en anderstaligen met een migratieachtergrond behoort tot deze strategische pijler.
Vanuit de pijler ‘expert in ontwikkeling’ richten we ons op een methodische aanpak van mensontwikkeling en gaan we aantoonbaar uitblinken in onze aanpak op dit gebied.
Vanuit de pijler ‘passend werk voor iedereen’ richten we ons op passend werk binnen en buiten IBN. Samen met werkgevers die voorop willen lopen in inclusief werkgeverschap komen we tot duurzame passende werkplekken.
In dit eerste jaar waarin we met de uitvoering van de strategie aan de slag zijn gegaan, bleek dat snellere en daadkrachtigere stappen nodig zijn om onze doelen te realiseren. Geïnspireerd door ‘het plan’ van Richard Plugge (directeur van wielerploeg Jumbo/Visma) is eind 2023 de ‘gele trui’ van IBN ontstaan: een heldere ambitie om tussen 1 januari 2024 en 1 januari 2030 drieduizend mensen uit onze regio aan een baan te helpen.